RECERCA

Càncer infantil

El càncer infantil és, sortosament, poc freqüent (2 % del total dels càncers) i té un percentatge de curació molt alt (80 %), però no suficient. L’impacte de la malaltia en el nen i la seva família és molt important. Dels tumors infantils, n’hi ha alguns de molt resistents a les teràpies convencionals (quimioteràpia, radioteràpia i cirurgia), com el rabdomiosarcoma, el neuroblastoma i altres. La nostra Fundació dóna suport a la investigació amb cèl·lules mare d’aquests tipus de tumors, cercant què és el que els fa tan resistents i, en conseqüència, dissenyant noves teràpies que permetin donar solució a aquest greu problema.

RECERCA

Càncer infantil

Lupus eritematós

Dintre del camp de la recerca mèdica que promou la FUNDACIÓ A. BOSCH, un dels projectes de l’entitat és investigar sobre malalties rares que, tanmateix, cada vegada són més comunes i que tenen difícil solució. És el cas del lupus eritematós: aquesta malaltia autoimmune (el cos crea anticossos contra les pròpies cèl·lules), multisistèmica (afecta diversos òrgans) i crònica representa un repte que ens esperona a buscar noves vies de tractament per donar-hi solucions. Ara com ara, el lupus eritematós és una malaltia de causa desconeguda, rara i de pronòstic incert.

Lupus eritematós

CIRUGIA

Fetal experimental

L’any 2004 la Fundació va començar a investigar en cirurgia fetal (consistent a operar el fetus dins la matriu de la mare) en animals (ovelles embarassades). Després de cinc anys de treball es va passar a humans amb un èxit notable, ja que es va aconseguir donar solució a malalties congènites com ara l’hèrnia diafragmàtica, el mielomeningocele (espina bífida) i altres. Ara iniciem un nou projecte que complementa la cirurgia fetal investigant amb cèl·lules mare per millorar aquest tipus de malaltia a través de la medicina regenerativa.

CIRUGIA

Fetal experimental

Càncer colonorectal

El 2018 vam ampliar el nostre compromís amb la investigació mèdica amb l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta de Girona, per impulsar la recerca d’un dels càncers més comuns en adults, el colorectal, que està duent a terme el grup de investigació en cirurgia general i digestiva liderat pel Dr. Antoni Codina Caçador.

Càncer colonorectal

Col·labora