Realitat Millorada

Junt amb la Fundació Aladina i la Fundació Small, ens hem propostat portar a terme un projecte integral d’acondicionament i humanització de la zona d’oncologia pediàtrica de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona.
Aquest projecte integral d’acondicionament i humanització canviarà per sempre no només l’aspecte de l’Àrea d’Hospitalizació d’Oncologia Pediàtrica sinó la relació dels pacients, familiars i cuidadores amb l’hospital.

Realitat Millorada

RECERCA

Càncer infantil

El càncer infantil és, sortosament, poc freqüent (2 % del total dels càncers) i té un percentatge de curació molt alt (80 %), però no suficient. L’impacte de la malaltia en el nen i la seva família és molt important. Dels tumors infantils, n’hi ha alguns de molt resistents a les teràpies convencionals (quimioteràpia, radioteràpia i cirurgia), com el rabdomiosarcoma, el neuroblastoma i altres. La nostra Fundació dóna suport a la investigació amb cèl·lules mare d’aquests tipus de tumors, cercant què és el que els fa tan resistents i, en conseqüència, dissenyant noves teràpies que permetin donar solució a aquest greu problema.

RECERCA

Càncer infantil

Càncer colonorectal

El 2018 vam ampliar el nostre compromís amb la investigació mèdica amb l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta de Girona, per impulsar la recerca d’un dels càncers més comuns en adults, el colorectal, que està duent a terme el grup de investigació en cirurgia general i digestiva liderat pel Dr. Antoni Codina Caçador.

Càncer colonorectal

PROJECTES

Projectes anteriors

Altres projectes que la Fundació ha subvencionat són:

• Investigació Lupus eritematós: el lupus eritematós és una malaltia autoimmune (el cos crea anticossos contra les pròpies cèl·lules), multisistèmica (afecta diversos òrgans) i crònica representa un repte que ens esperona a buscar noves vies de tractament per donar-hi solucions. Ara com ara, el lupus eritematós és una malaltia de causa desconeguda, rara i de pronòstic incert.
  • Cirugia fetal experimental: l’any 2004 la Fundació va començar a investigar en cirurgia fetal (consistent a operar el fetus dins la matriu de la mare) en animals (ovelles embarassades). Després de cinc anys de treball es va passar a humans amb un èxit notable, ja que es va aconseguir donar solució a malalties congènites com ara l’hèrnia diafragmàtica, el mielomeningocele (espina bífida) i altres.
PROJECTES

Projectes anteriors

Altres projectes que la Fundació ha subvencionat són:

Col·labora