L’Organització Mundial de la Salut assegura que anualment prop de 400.000 infants i adolescents d’entre 0 i 19 anys pateixen càncer infantil. Des de la Fundació A. Bosch tenim com a principal objectiu trobar solucions mèdiques, biomèdiques i quirúrgiques per a les malalties infantils i, en especial, pel càncer infantil. És per això que per a nosaltres el Dia Internacional Contra el Càncer Infantil, que se celebra el 15 de febrer, és molt important per sensibilitzar sobre aquest tema.

Moltes persones van voler unir-se a la nostra lluita organitzant esdeveniments o accions solidàries per tal de sensibilitzar la ciutadania sobre aquest tema i recaptar fons per a la investigació del càncer infantil. Els actes es van centrar en molts d’àmbits diferents i es van materialitzar tant en esferes privades com públiques. A continuació en destaquem alguns:

• Un munt de personalitats, empreses i institucions van voler aportar el seu granet de sorra per donar suport a aquest dia penjant als seus perfils de xarxes socials fotos amb les ulleres de Realitat Millorada, que busquen recaptar 6 milions d’euros per reformar l’Àrea d’Oncologia i Hematologia pediàtriques de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona.

• El 13 de febrer, el club UE Olot va convertir l’enfrontament contra el CF Pobla de Mafumet en un partit solidari.  Durant el partit, tant els jugadors com els assistents van poder comprar i posar-se les ulleres de Realitat Millorada com a gest de visibilització del Dia Internacional Contra el Càncer Infantil.

• El reconegut cuiner Nandu Jubany es va sumar a la celebració unint-se al projecte de Realitat millorada creant unes croquetes solidàries fetes de xocolata líquida amb oli d’oliva verge i sal. Aquesta creació es pot adquirir als Supermercats Bonpreu i Esclat i a Ametller Orígen, i amb la seva adquisició s’estarà col·laborant en el projecte.

• Els supermercats Bonpreu i Esclat col·laboren amb aquesta bona causa fent l’arrodoniment solidari. La cadena ofereix arrodonir les compres i, d’aquesta manera, contribuir a la reforma de l’Àrea d’Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l’Hospital Vall d’Hebron.

• A l’Hospital Vall Hebron es va celebrar un acte organitzat per la Fundació A. Bosch, la Fundación Aladina i la Fundación Small. La trobada, que era oberta a la ciutadania en general i als treballadors del centre, volia celebrar el Dia Internacional del Càncer Infantil i va comptar amb la presència de personatges com ara el cuiner Nandu Jubany, l’actriu Cristina Brondo i l’artista Manuela Vellés.

• A més a més, molts comerciants de les ciutats d’Olot i de Girona com ara General Optica o Cottet disposen d’expositors per vendre les ulleres de Realitat Millorada i, així, aconseguir fons per la tan esperada reforma de la planta d’oncologia pediàtrica de l’Hospital Vall d’Hebron.

La solidaritat i l’entrega de tots els participants va permetre ajudar a millorar el dia a dia dels infants de càncer i les seves famílies. Des de la Fundació A. Bosch volem agrair a tots els que us heu sumat a aquesta gran fita que celebrem cada 15 de febrer, el Dia Internacional Contra el Càncer Infantil.