Ja tenim a les nostres mans la memòria anual de la Fundació A. Bosch, corresponent a les activitats i projectes realitzats al llarg del 2023. Mirant enrere, estem molt contents d’afirmar que ha estat un any ple d’èxits en el que hem pogut assolir diversos dels nostres objectius principals.

Totes les donacions d’empreses, particulars i les recaptacions obtingudes a través d’activitats solidàries ens han permès superar la xifra de 570.000 € de recaptació.

Inici de les obres del projecte Realitat Millorada

Una de les fites més importants del 2023 és l’inici de les obres d’humanització i acondicionament de l’Àrea d’Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l’Hospital Vall Hebron de Barcelona, a través del projecte Realitat Millorada.

Aquesta és sens dubte la nostra iniciativa més ambiciosa. Pressupostada en 7,4 milions d’euros, amb Realitat Millorada convertirem l’espai hospitalari en un referent mundial en la humanització dels tractaments de càncer infantil, beneficiant tant els nens, nenes i adolescents que pateixen aquesta malaltia, com les seves famílies.

La nova planta disposarà de 2646 m2 edificats i comptarà amb vint-i-nou habitacions: tretze habitacions infantils, set d’adolescents, nou de trasplantament de medul·la òssia, zona de jocs infantils, gimnàs, zona de descans per a pares, zona per a adolescents i una gran terrassa amb zona verda.

Continuem col·laborant a la recerca del càncer

Des de l’any 2014 hem donat suport a la recerca contra el càncer infantil que du a terme el Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), amb donacions que ascendeixen als 696.389,66 €. Actualment, col·laborem amb els treballs que fa el Grup de Recerca en Càncer Infantil i Malalties Hematològiques, coordinat pel Dr. Lucas Moreno.

També hem contribuït a la recerca del càncer colorectal a través de l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta de Girona, amb una donació de 30.000 € per a la Unitat de Cirurgia Colorectal, que investiga el càncer colorectal amb un equip dirigit pel Dr. Ramon Farrés Coll. Aquesta quantitat se suma als 40.000 € cedits anteriorment.

Superbox: un impacte positiu en el benestar dels infants

Hem volgut impulsar el projecte Superbox amb una donació de 6.000 €. Es tracta d’una iniciativa molt alineada amb la nostra missió fundacional que consisteix a oferir una funda de colors alegres per amagar la bossa de sèrum dels tractaments o de transfusions de sang. Una idea molt senzilla amb un impacte positiu en el benestar dels pacients infantils.

Sense les ajudes econòmiques d’empreses, entitats, associacions, particulars i la recaptació aconseguida de l’organització d’activitats, cap d’aquestes fites seria possible.

El compromís de tots ha permès continuar donant suport a la recerca mèdica i a la humanització d’espais hospitalaris oncològics. Moltes gràcies a totes les persones i entitats que heu cregut en nosaltres i la nostra tasca en el 2023!