El passat 15 de febrer vam celebrar el Dia Internacional contra el Càncer Infantil, una data de gran importància per a la nostra fundació i per a totes les famílies que afronten aquesta malaltia.

A la Fundació A. Bosch creiem que la investigació del càncer infantil és una tasca urgent i crucial ja que, tot i que amb la medicina, el percentatge de curació sigui d’un 80%, el càncer infantil no hauria d’existir.

Els nens i nenes que pateixen la malaltia no només han de lluitar contra el càncer en si, sinó que també han de fer front als durs efectes secundaris dels tractaments, i conviure amb una gran incertesa sobre el futur.

El nostre objectiu és millorar el benestar d’aquests infants. Gràcies als nostres donants, estem finançant diversos projectes de recerca que està conduint l’Hospital Universitari Vall Hebron de Barcelona. Cada aportació, per petita que sigui, suposa una gran diferència en les vides dels nens i nenes!

Per commemorar aquesta data hem preparat 3 vídeos protagonitzats per 4 testimonis diferents als quals aquesta malaltia els toca de ben a prop, o bé han acompanyat un familiar en el seu procés de curació. Aquestes persones han tingut la valentia de compartir les seves vivències amb nosaltres i, per això, els donem les gràcies de tot cor!

El primer testimoni és el Dr. Josep Roma, investigador principal del laboratori de sarcomes al Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), en el Grup de Recerca Translacional en el Càncer de la Infància i l’Adolescència, i ens fa una reflexió sobre l’estat actual del càncer infantil i els reptes de futur que té la malaltia.

A post shared by Fundació A. Bosch (@fundacioabosch)

En el segon vídeo, en Luis Valadés ens explica breument el cas del seu fill Adrián, un nen que va patir leucèmia limfoblàstica aguda tipus B, i ens comparteix la seva experiència a l’Àrea d’Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l’Hospital Universitari Vall Hebron de Barcelona. Des de la Fundació A. Bosch farem tot el possible per donar als pacients l’àrea que es mereixen: un espai ple de llum, ample, i amb intimitat!

A post shared by Fundació A. Bosch (@fundacioabosch)

En el tercer vídeo, l’Anna Mercader i en Jordi Rosell ens brinden una perspectiva molt íntima i personal sobre el diagnòstic de càncer infantil basada en la seva pròpia experiència com a pares de l’Otger, un nen que va lluitar contra una leucèmia de Burkitt. Els pares ens expliquen com aquesta situació afecta profundament la vida familiar i transmeten la seva visió sobre el suport emocional que necessiten els nens i les seves famílies en una situació semblant.

A post shared by Fundació A. Bosch (@fundacioabosch)

A través d’aquests testimonis podem veure la importància que té seguir investigant per trobar noves solucions al càncer infantil i, al mateix temps, donar suport emocional i físic a les famílies afectades. Només treballant junts podem lluitar contra aquesta malaltia! Si vols unir-te a la nostra causa, pots fer una donació clicant aquí. Cada aportació fa una gran diferència en les vides dels nens i les seves famílies!