El 2022 ha estat un any ple d’altruisme i cooperació a la Fundació A. Bosch. La recaptació aconseguida durant tot l’any s’ha aconseguit gràcies a l’organització d’actes socials i a les ajudes econòmiques d’empreses, entitats, associacions i particulars, que han permès finançar les activitats solidàries i continuar donant suport a la recerca mèdica.

Durant tot l’any hem treballat per a dur a terme el nostre gran objectiu: millorar el dia a dia de les persones malaltes de càncer aportant el nostre granet de sorra en projectes de recerca amb valor afegit i humanització d’espais hospitalaris oncològics.

El 2022 en xifres

Al llarg del 2022, a la Fundació A. Bosch va continuar avançant en diferents projectes de recerca mèdica, a més de dur a terme altres col·laboracions. Pots consultar tots els detalls a la memòria del 2022.

A continuació es detallen els principals projectes en els quals s’ha invertit:

• Realitat Millorada

Aquest projecte integral de transformació i humanització de l’Àrea d’Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona té l’objectiu de millorar l’estada hospitalària dels infants amb càncer i les seves famílies. L’import de les obres de condicionament d’aquest projecte ascendeix a 7.440.379,91 euros.

• Investigació de sarcomes infantils

L’any 2022 la Fundació A. Bosch va continuar el seu compromís amb la investigació dels sarcomes infantils, un dels tipus de càncer pediàtrics amb més difícil curació.

La donació es va fer a Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), amb qui es col·labora des de l’any 2014 per promoure la recerca de solucions mèdiques a malalties greus com el càncer infantil. La col·laboració actual més destacada amb el VHIR és el projecte «Desenvolupament de noves eines terapèutiques per al tractament dels sarcomes infantils», realitzat pel Grup de Recerca en Càncer Infantil i Malalties Hematològiques, coordinat pel Dr. Lucas Moreno, cap del Servei d’Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l’Hospital Vall d’Hebron.

• Donatiu per la recerca en càncer colorectal

El 2022 es van continuar les contribucions en les investigacions sobre el càncer colorectal que es duen a terme des de l’Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta.

La Fundació també fa temps que col·labora amb aquest centre mèdic per impulsar la recerca sobre el càncer colorectal, un dels càncers més comuns en adults. Des d’aleshores s’ha mantingut el suport ininterrompudament a la tasca de la Unitat de Cirurgia Colorectal, el grup de recerca en cirurgia general i digestiva liderat pel Dr. Ramon Farrés Coll.

• Ajuda a famílies ucraïneses de menors amb càncer

Durant l’any 2022 la Fundació A. Bosch va col·laborar amb la Fundació Enriqueta Villavecchia per facilitar l’acollida i l’estada a Catalunya de 16 nens ucraïnesos que pateixen càncer i les seves famílies.

L’objectiu d’aquest programa és que els infants i joves ucraïnesos puguin continuar el seu tractament contra el càncer. En concret, l’aportació de la Fundació es va usar per coordinar l’equip de traductors que ajuden i acompanyen les famílies dels menors ucraïnesos que han arribat recentment al nostre país.

La Fundació compleix majoria d’edat

El 2022 es van celebrar 18 anys de trajectòria a l’entitat, una data que la consolida com a referent en el compromís amb la recerca mèdica, especialment en dos àmbits:

• El càncer infantil, donant suport als projectes d’investigació del grup de recerca Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).
  • El càncer colorectal, donant suport als projectes d’investigació del grup de recerca de l’Hospital Doctor Josep Trueta de Girona.

Fins ara, la Fundació A. Bosch ha aconseguit la fita d’aportat prop d’1 milió d’euros per a la recerca mèdica. La col·laboració desinteressada i la bona voluntat de totes aquelles persones i entitats que creuen en el projecte és el que ha fet que es puguin assolir totes les fites proposades.

Gràcies per creure en nosaltres i en la nostra feina!