• Com és tradicional, tots els diners que es recaptin en la IV edició aniran destinats a la Fundació A. Bosch de Noel Alimentaria
• La Cames de Ferro compta amb tres modalitats, una marató de 42 kms, una mitja marató de 23 kms i una cursa popular de 10 kms.

10 de maig de 2018.- El diumenge 27 de maig Sant Esteve d’en Bas, situat a la comarca de la Garrotxa, acollirà la quarta edició de la cursa solidària Cames de Ferro al Puigsacalm, organitzada pel Grup Excursionista Cultural i Alpinista de Sant Esteve d’en Bas (GECA). Unes curses que s’emmarquen en el Circuit Català de Curses de Muntanya establert per la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC).
Aquestes curses ofereixen tres recorreguts: la marató, de 42km i amb 3.000 metres de desnivell orientada a totes les edats a partir de 18 anys; la mitja marató, de 23km amb 1.600 metres de desnivell orientada a totes les edats a partir de 16 anys; i la cursa de 10km amb 600 metres de desnivell orientada a totes les edats. Tots els circuits es basen en sortida i arribada a la població de Sant Esteve d’en Bas.
La cursa Cames de Ferro no només destaca per ser una cursa amb un recorregut tècnic en un paisatge únic com són el Puigsacalm i el seu entorn, sinó que té un gran valor com a esdeveniment solidari. Des de la primera edició l’any 2015, la totalitat de la recaptació obtinguda es destina a projectes d’investigació contra el càncer infantil, a través de la Fundació A. Bosch, de la companyia gironina Noel Alimentaria. En el conjunt de les tres Cames de Ferro que s’han celebrat fins avui, s’han aconseguit recaptar uns 32.000 euros.
Les inscripcions per la Cames de Ferro al Puigsacalm 2018 ja estan obertes i es poden fer a través del web www.geca.cat/camesdeferro